// Start observing the target element observer.observe(targetElement);

Cejlonské koření

Obchod cejlonskékoření.cz není běžným přeprodejcem, kterých jsou u nás mraky. Už při úvodní schůzce jsme poznali, že majitel e-shopu svým obchodem žije a díky tomu i velmi dobře ví, co dělá. Proto si veškerá koření e-shop dováží napřímo sám a co víc, k mletí dochází až zde v ČR, čímž garantuje nejvyšší možnou čerstvost a kvalitu. Shodli jsme se, že právě tento přístup k dováženému zboží je přesně ten základ, na kterém budeme celý e-shop stavět.

Import dat

Řešili jsme přechod z velmi zastaralého e-shopového systému, který už má to nejlepší dávno za sebou co do designu, tak i technické zdatnosti. Otázku migrace dat jsme zde vyřešili jednoduše – vzhledem k tomu, že se měly převádět spíše vyšší desítky produktů, nedávala klasická migrace dat ekonomicky smysl a domluvili jsme se tedy na ručním vytvoření produktů v Shoptetu. To, vzhledem k časovým možnostem, si klient provedl po vlastní ose za pomoci našich instrukcí. Zároveň si tak poladil popisy všech produktů a my poté už jen nastavili přesměrování URL adres produktů a kategorií.

Produktové fotografie

Původní fotografie produktů tak trochu odpovídaly zbylému designu původního e-shopu. Produkty byly nafocené různorodě – jednou v ruce, podruhé na stole, jednou s takovým světlem a jednou zase takovým. Produktové fotografie ale prodávají a u potravinářského odvětví to platí dvojnásob – zákazník by na tyto produkty měl okamžitě dostat chuť. K tomu něčí ruka, která produkt drží, příliš nedopomůže. Domluvili jsme se tedy na nafocení všech produktů na novo, v jednotném stylu, kdy jsme si dopředu řekli, jak by výsledné fotografie měly vypadat a co by měly / neměly obsahovat. Výsledek udělal na e-shopu tolik parády, že bylo v tu chvíli jasné, že výsledek bude stát za to.

Obsahová stránka e-shopu

E-shop byl od začátku stavěn pro fajnšmekry a milovníky dobrého koření. Proto se nezapomnělo ani na obsah ve formě článků ve dvou rubrikách – Přečtěte si a Recepty. Na takový e-shop pak snadněji dostanete návštěvy bez tlaku na nákup. Takové návštěvy si chytnete do remarketingu a dále už to jistě znáte.

Revitalizace loga a design na míru

Jak už předchozí odstavce naznačovaly, vzali jsme tento projekt pěkně od podlahy. V rámci toho jsme se domluvili i na revitalizaci loga, kde jsme museli dbát na jeden fakt – stálý zákazník musí snadno poznat, že se jedná o původní e-shop. V rámci toho jsme výrazně neupravovali barvy a zachovali / upravili původního slona, který byl dominantou starého loga. Zachovali jsme taky původní font.

Tvorba designu probíhala na 3 fáze:

Tvorba wireframu a informační struktury e-shopu
Grafický návrh podoby e-shopu
Kódování na Shoptet, testování

 

Kromě stálých zákazníků, kterým nebylo třeba e-shop nijak zvlášť představovat, jsme se zaměřili na dostatečnou informovanost těch nových. Kladli jsme tedy důraz na rychlé seznámení zákazníka s firmou a její filozofií. Aby bylo během chvilky patrné, proč se vyplatí nakoupit koření zde, místo nějaké klasiky v regálu supermarketu. Takže si dopomáháme např. netradičním pojetím sekce konkurenčních výhod, kde krátce vystihujeme proces, který zaručuje nejvyšší možnou kvalitu prodávaného koření.

Minimalismus a příjemná kombinace barev

Celý e-shop jsme ladili do přírodních barev, které jdou ruku v ruce s charakterem prodávaného zboží. Vyvarovali jsme se zbytečně razících barevných prvků a kombinovali pouze bílou, béžovou a hnědou, u bannerů jsme také vsadili na jednoduchost a využili nově nafocené produktové fotky, které jsme nakombinovali s jednoduchými textovými informacemi.

Závěrem

Od začátku bylo dobře nastaveno, že nový e-shop potřebuje detailní péči a spoustu věcí bude potřeba funkčně nebo designově přizpůsobit. V rámci toho měl klient řadu specifických požadavků, které se nám podařilo do jednoho realizovat. Výsledkem je e-shop v úplně novém kabátu s vyladěnými funkcemi, kdy nákup zboží je nejen výrazně zjednodušený, ale i oku lahodící.

Co na to klient

Vše proběhlo hladce, měl jsem 1000 připomínek, všechny byly hned vyřešeny, a to v rámci původní cenové nabídky. Nemám na co si stěžovat, s prací jsem spokojen 🙂

Pavel Bokvaj, Cejlonské koření