YAVANIE

Produkty Yavanie pochází z dílny malé rodinné firmy s cílem podporovat zdravý životní styl. Firma vyrábí doplňky stravy, které tomuto přispívají a klade důraz na maximální kvalitu složení všech výrobků, což vede k dlouhodobé spokojenosti jejich zákaznic a postupně i zákazníků. Vytvořit kvalitní produkt v odvětví, které je zčásti zahlcené výrobky s průměrnou kvalitou je něco, s čím jsme se okamžitě ztotožnili a po úvodní schůzce jsme se nadšeně pustili do práce.

Zadání zakázky

Yavanie nebyl e-shop, který bychom na Shoptet migrovali z jiného řešení. Naopak, jednalo se o zaběhnutý obchod, který trpěl pouze po své designové stránce, kdy zjevně došlo k nepochopení s předchozím realizátorem designu, navíc v kombinaci s aktualizacemi Shoptetu a nainstalovanými doplňky byla na e-shopu spousta chyb. Od začátku jsme tedy nastavili, že předchozí úpravy smažeme a uděláme design úplně na novo.

Tvorba nové struktury

Před zahájením prací na designu jako takovém jsme chtěli e-shop pojmout přehledněji a logičtěji, než tomu bylo doposud. Vytvořili jsme tedy novou strukturu, definovali nový strom kategorií a e-shop rozložili tak, aby byl snadno pochopitelný a zákazník na něm rychle našel veškeré informace i samotné produkty.

Grafický návrh

Poté, co jsme si vyjasnili “kostru” celého e-shopu, přišla na řadu ta kreativnější část práce. Připravili jsme grafický návrh, zahrnující podobu Homepage, Kategorie a detailu produktu. Vzhledem k tomu, že v Yavanie využívají doplněk POBO pro stylizaci dlouhých popisů produktů, připravili jsme v rámci našich prací i jeden vzorový produkt se šablonou tohoto doplňku, podle kterého si mohli poté připravovat vlastní obsahy. Celý návrh se nesl v duchu minimalismu a využití kombinace jemných a svěžích barev. Na návrh jsme dostali skvělou zpětnou vazbu a po drobných korekcích jsme se pustili do kódování

Testování

Veškeré úpravy z grafického návrhu jsme nakódovali na testovací e-shop, kde jsme zároveň sledovali, jak se e-shop reálně chová jak na desktopu, tak na mobilu, jak je na tom s rychlostí a dalšími techikáliemi. Po otestování jsme opět doladili poslední maličkosti a předali k závěrečné kontrole klientovi. Přijato bez výhrad, jdeme do finále.

Nasazení do provozu

K nasazení na ostrý e-shop jsme si jasně stanovili termín a klienta informovali o přibližné časové náročnosti. Vzhledem k tomu, že vše je řádně otestováno, nejedná se o nijak zvlášť náročnou část, každopádně jsme ji realizovali v brzkých ranních hodinách, kdy e-shop nemívá příliš velkou návštěvnost. Zamkl se přístup, vše se nasadilo a mohli jsme slavnostně přestřihnout pomyslnou stužku. Z výsledku jsme byli nadšení jak my, tak klient i jeho zákaznice. Na takovém e-shopu je jednoduše radost nakupovat.

Tvorba designu probíhala na 3 fáze:

NTvorba wireframu a informační struktury e-shopu (do tmave modre) a dat na stred
NGrafický návrh podoby e-shopu
NKódování na Shoptet, testování

 

Kromě stálých zákazníků, kterým nebylo třeba e-shop nijak zvlášť představovat, jsme se zaměřili na dostatečnou informovanost těch nových. Kladli jsme tedy důraz na rychlé seznámení zákazníka s firmou a její filozofií. Aby bylo během chvilky patrné, proč se vyplatí nakoupit koření zde, místo nějaké klasiky v regálu supermarketu. Takže si dopomáháme např. netradičním pojetím sekce konkurenčních výhod, kde krátce vystihujeme proces, který zaručuje nejvyšší možnou kvalitu prodávaného koření.

Minimalismus a příjemná kombinace barev

Celý e-shop jsme ladili do přírodních barev, které jdou ruku v ruce s charakterem prodávaného zboží. Vyvarovali jsme se zbytečně razících barevných prvků a kombinovali pouze bílou, béžovou a hnědou, u bannerů jsme také vsadili na jednoduchost a využili nově nafocené produktové fotky, které jsme nakombinovali s jednoduchými textovými informacemi.

Závěrem

Od začátku bylo dobře nastaveno, že nový e-shop potřebuje detailní péči a spoustu věcí bude potřeba funkčně nebo designově přizpůsobit. V rámci toho měl klient řadu specifických požadavků, které se nám podařilo do jednoho realizovat. Výsledkem je e-shop v úplně novém kabátu s vyladěnými funkcemi, kdy nákup zboží je nejen výrazně zjednodušený, ale i oku lahodící.

Co na to klient

Vše proběhlo hladce, měl jsem 1000 připomínek, všechny byly hned vyřešeny, a to v rámci původní cenové nabídky. Nemám na co si stěžovat, s prací jsem spokojen 🙂

Pavel Bokvaj, YAVANIE